úterý 3. března 2015

PŘEČTENO V ÚNORU

V únoru se mi podařilo přečíst pět knih. Dvě z nich už jsem měla rozečtené, ale jsem ráda, že jsem je dočetla, protože nakonec byly úžasné. Malý počet přečtených knih přičítám krátkému měsíci, ale co si budeme podívat, není to tak úplně pravda. A březen možná bude ještě horší, protože už se opravdu musím začít učit k maturitě! 

1. První přečtenou knihou se stalo Tím všechno začíná od Robyn Schneider, kterou jsem v prosinci našla pod stromečkem. Příběh z prostředí středních škol o hlavním hrdinovi, který najednou vypadl z kolektivu a neví, kam patří. Šlo o klasickou YA oddechovku, ale příjemnou na čtení. 4/5 RECENZE

2. My True Love Gave to Me je sbírka dvanácti vánočně laděných romantických příběhů od různých autorů. Kniha byla naprosto fantastická, pokud máte rádi YA a dokážete číst v angličtině, rozhodně ji doporučuji! Chtěla bych na ní nějakým netradičním způsobem napsat recenzi, tak, abych mohla promluvit o každém z příběhů. Napadlo mě tedy rozdělit recenzi do tří článků, v každém článku bych se věnovala čtyřem příběhům. Zajímalo by vás to (i když už je březen)? :) 4/5

3. Jak být ženou od Caitlin Moranové je asi moje nejoblíbenější kniha tohoto měsíce. Chtěla jsem si ji přečíst už hodně dlouho a teď, když jsem se k tomu konečně dostala, jsem ji nemohla odložit. Jde vlastně o sbírku esejů a všechny řeší témata, která jsou blízká především ženám. V březnu se pustím do autorčiny další knihy s názvem Morantologie. Moc se na to těším. 5/5 RECENZE

4. Královnu Tearlingu jsem měla rozečtenou snad někdy od října. Kniha mi přišla strašně pomalá, nemohla jsem se začíst. Recenzovala jsem ji pro web Děti noci a měla jsem šílené zpoždění. Kdybych recenzi psát nemusela, asi bych ji ani nedočetla. A to by byla šílená škoda! Jakmile jsem se totiž začetla, nemohla jsem se od příběhu odtrhnout a neustále jsem na něj myslela. Teď mě tedy čeká kruté čekání na další díly! 5/5 RECENZE

5. Poslední přečtenou se stala Nebe je všude od Jandy Nelson. Od téhle autorky bych si chtěla přečíst především I'll Give You the Sun, které snad vydá nakladatelství CooBoo někdy na podzim, pokud se nepletu. Nebe je všude mě fakt zklamalo. Tak strašně jsem si chtěla knihu oblíbit, ale hrdinka mi vůbec nesedla, její truchlení nad mrtvou sestrou (to prosím není spoiler, je to napsáno už v anotaci) bylo tak strašně nereálné, nechce se mi věřit, že by se někdo takovýmhle způsobem vyrovnával se smrtí tak blízkého člověka. Navíc ten milostný trojúhelník... no nevím. Uvidím, jestli se mi podaří sepsat nějaká smysluplná recenze. 3/5

Co jste v únoru přečetli vy? Která kniha se vám líbila nejvíce? :)

5 komentářů:

  1. Přečetla jsi toho dost :) Já zatím z těchto knih nečetla ani jednu, ale na Nebe je všude se brzy chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné knihy jsi přečetla! Já četla teď taky míň, on prostě není vůbec čas na to čtení :( A už se moc těším na recenzi na knihu Nebe je všude, opravdu mě zajímá tvůj názor :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jak být ženou si chci taky už nějakou dobu sehnat. Vypadá to na vtipné čtení.
    Je zajímavé, že všichni, co četli Nebe před vydáním v ČR, na něj pěli samé ódy a pak se to dohromady nikomu moc nelíbilo... A nechci to svádět na překlad, četla jsem originál a taky jsem nebyla nijak odvařená :D

    OdpovědětVymazat
  4. Náhodou pět je dobré skóre! :)
    My true love gave to me - je mi jasné už teď, že tu knihu potřebuji, už jen proto, že je tak krásná a vsadím se, že tvé recenze mi to jen potvrdí a budu (kvůli tobě) zase utrácet! :D Ale o tři články zájem samozřejmě mám!! :) Proč si neudělat vánoce v březnu? :D
    Zase za to můžeš ty - v pondělí jsem si koupila jak Morantologii, tak Jak být ženou. Z Morantologie jsem přečetla pár prvních sloupků a chechtala jsem se tomu v knihkupctví a následně v metru :D Ta ženská píše skvěle! :D Vážně super. Díky za ten impuls, který mě konečně donutil se tomu mrknout na zoubek :) Budu si to asi dávkovat vždy po pár článcích - no uvidím :) Rozhodně nelituji, že jsem si to koupila, to můžu říct už teď :)
    Královně Tearlingu se tak nějak instinktivně vyhýbám. Nevím proč :D
    Náhodou príma skóre :) Jen tak dál :)
    A na maturitu podle mě nemá smysl se začínat učit dřív jak začákem dubna (ale tou dobou už to chce mít zpracované otázky) a to jsem prosím člověk, který tyhle věci řeší hrozně moc dopředu :) Dopřej si v mezičasech i čas na čtení :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nebe je všude je kniha, u které pořád váhám zda si jí přečíst nebo ne. Královnou Tearlingu jsem si přečíst chtěla, hlavně na začátku, když vyšla. Teď už to trošku pominulo, ale i přesto na 100% vím že se k ní v budoucnosti dostanu :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)