neděle 1. března 2015

ÚNOR | TOP 5 SUNDAY

Dnes vám trochu neobvykle ukážu pět knižně zaměřených věcí, které se mi v únoru líbily. 

1. THE CASUAL VACANCY
The Casual Vacancy je třídílný miniseriál podle stejnojmenné předlohy od J.K. Rowling. V češtině kniha vyšla v roce 2013 pod názvem Prázdná místa a mně se moc líbila, dokonce uvažuji o re-readingu. Myslím si, že kdyby stejný příběh napsal někdo jiný, BBC by se do zfilmování seriálu nepustilo. Nicméně výsledek je až překvapivě skvělý, to uznávám! Jen je škoda, že třetím dílem dnes seriál končí. V seriálu hraje například Michael Gambon, který si v Harry Potterovi zahrál Albuse Brumbála.
Trailer

2. JAK BÝT ŽENOU
Jak být ženou od Caitlin Moran jsem si chtěla přečíst už hodně dlouho. Když se mi tedy kniha dostala do rukou, nemohla jsem jinak a ihned jsem ji rozečetla. Na knihu jsem sice četla převážně pozitivní reakce, nicméně byla jsem překvapená tím, jak skvělá skutečně je! Už na prvních stránkách mě autorka zaujala svým otevřeným přístupem ke světu a já se od knihy po tři dny nemohla odtrhnout, četla jsem jí dokonce i ve škole místo matematiky, přestože hrozilo, že mě učitelka uškrtí. Tak úžasná byla! V březnu se hned pustím do autorčiny další knihy s názvem Morantologie.
Recenze na knihu

3. HOBBIT OFFICE
Znáte seriál The Office a filmová zpracování Hobbita? Na seriál sice nekoukám, nicméně sem tam jsem kousek dílu zahlédla a pokud sjíždíte internet tak moc, jako já, určitě vám The Office neuniklo. Pro Saturday Night Live byl vytvořen tenhle sketch, ve kterém se postavy z Hobbita přesouvají do seriálu The Office. Vzniklo něco naprosto úžasně vtipného, u čeho se vždycky pobavím.
Když už jsme u toho, SNL se do Hobbita pustilo už víckrát. Pokud se vám líbilo Hobbit Office, určitě se podívejte i na tohle video!

4. PEKELNÉ STROJE
Poslední díl Nástrojů smrti od Cassandry Clare už vyšel v češtině, já se do něho brzy pustím a jsem ráda, že budu mít sérii uzavřenou. Svět lovců však opustit nechci, proto mi udělalo velikou radost oznámení, že Yoli začne na podzim vydávat autorčinu druhou slavnou sérii The Infernal Devices pod názvem Pekelné stroje. Všichni totiž tvrdí, že TID je mnohem lepší než TMI a já tomu docela věřím.

5. ČTENÁŘSKÝ KLUB
Ano, ano, ano! Někdo (♥) se rozhodl zorganizovat čtenářský klub, takže od března můžeme číst stejné knihy a ve fóru o nich diskutovat! Jako věčný pesimista si nemohu odpustit domněnku, že to asi moc dlouho fungovat nebude, ale na druhou stranu věřím tomu, že zkusit se musí všechno. Úvodní článek mi sice o pár týdnů utekl, důležité však je, že jsem se k němu nakonec dostala. V březnu čteme Ready Player One. Knihu jsem si asi před měsícem pořídila za směšnou cenu v LK a pokud ji nepřečtu teď, tak nevím kdy. Pokud se chcete zapojit, nemusíte pro to nic speciálního udělat (snad jen registrovat se na fóru, abyste se mohli zapojit do diskuze). Kdo tedy v březnu bude číst Ready Player One jako já? :)

Jaké knižně zaměřené věci se v únoru zalíbily vám? :)

8 komentářů:

  1. Jo, Prázdné místo mám také v merku, ještě jsem ho ale neviděla. Knížka byla dobrá, pro mě ale až přiliš negativní. Myslím, že kdyby to nenapsala Rowlingová, nesáhla bych po něm. Ale Rowlingové se musí nechat, že dovede cokoliv napsat tak, že mě to od čtení nepustí. A na Jak být ženou se chystám díky tvojí recenzi. =)

    OdpovědětVymazat
  2. Já už se těším, až začnou vydávat Pekelné stroje. TMI jsem četla do čtvrtého dílu a potom jsem se na to vykašlala, protože mě to přestalo bavit, ale do tohoto se rozhodně pustím a doufám, že autorka se polepšila :) Ten Čtenářský klub je úplně skvělý nápad a doufám, že vydrží! Ještě nevím, jestli budu RPO číst, protože jsem jej dočetla před měsícem. No ještě uvidíme. Ale skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí když se zapojíš do konverzace o knize, když jsi jí četla takhle nedávno! :)

      Vymazat
  3. Jak ty to děláš, že mě vždycky na něco dovedeš tak nalákat a hlavně mě upozornit na věci, o kterých vůbec nevím?? :D Netušila jsem, že Casual vacancy dostalo seriálové zpracování a teď ho chci vidět! Ačkoli mě kniha moc nezaujala a už si z ní nic nepamatuju, jestli je seriál tak dobrý, možná bych se na něj koukla :) Upřímně, kdyby v té předloze neměla prsty Rowlingová, tak na to asi zvysoka kašlu, ale takhle to nemůžu jen tak ignorovat :)
    A Caitlin Moran už mám v merku nějakou dobu, ale pořád jsem se neodhodlala, ale začínám mít dojem, že nutně potřebuju nějakou její knihu :D
    A ještě jsi uvedla Čtenářský klub ♥♥ Já pevně doufám, že nám to nějakou dobu vydrží, ale uvidíme no. Podle zájmu a sil, které mě to bude stát. Nerada bych to zazdila a pohřbila, jsem docela odhodlaný člověk a když se do něčeho pustím a fakt z toho mám radost a baví mě to, jsem schopná se tomu věnovat až s nadlidským úsilím (blog!). Ale státnice se mi blíží....vždycky jsem si však na tyhle věci okolo, co mi dělají radost, dokázala najít čas, tak věřím, že to zvládnu i v případě Čtenářského klubu :)
    Snažím se co nejrychleji slupnout Zmizelou, abych mohla začít číst RPO :) Miluju tu knihu a věřím, že i napotřetí mi má co nabídnout :) Těším se na diskuze a jsem ráda, že se zapojíš a máš z toho snad taky takovou radost, jako já :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál má pouze tři díly, takže to opravdu eliminovali jen na tu nejpodstatnější myšlenku. Proto si myslím, že by se ti to mohlo líbit více než kniha, protože ta všechno řeší skutečně do podrobností, co si tam pamatuji :)
      Zmizelou jsem viděla jako film, který byl skvělý, poslouchala jsem také kus audioknihy (to mě moc nebavilo) a tak přemýšlím, jestli si nemám pořídit normální tištěnou verzi. Je pravda, že teď bych se ke knize hned nedostala. Ráda bych si pak přečetla tvůj názor na Zmizelou! :)
      Na Ready Player One se těším, nicméně jsem zjistila, že teď musím k maturitě přečíst ještě nějaké knihy znovu, protože se ukázalo, že zas tak detailně už si je nepamatuji :((

      Vymazat
    2. Tak to by vážně nemuselo být zlé! :)
      Film Zmizelá je naprosto dokonalý. Dlouho na mě nic tak nezapůsobilo, jako tohle. Po shlédnutí jsem v kině jen tři minuty strnule seděla s pusou dokořán :D A knihu už jsem dočetla a recenze visí na blogu :) Dala mi dost zabrat...ta kniha je prostě nepopsatelná :) Rozhodně ji můžu doporučit. Řadím ji mezi nej tohohto roku :)
      Knihy na maturitu počkají... :D ne dobře, maturita je důležitá, ale ty určitě dokážeš nějak skloubit příjemné s užitečným :)

      Vymazat
  4. Hrozně moc bych chtěla to seriálové zpracování Prázdného místa vidět, obzvlášť když je to od BBC, ale prostě jsem ještě nečetla knihu, ovšem číst chci ji, tak holt musím počkat, dokud ji nepřečtu. Zrovna teď se k tomu určitě nedostanu, ale v létě bych možná mohla celkově dohnat tvorbu Rowlingové pro dospělé. :)
    Jé, tak Caitlin Moran chválíš už i ty? No tak v tom případě se musím po její tvorbě už konečně opravdu podívat. :) Ještě teda uvidím, do čeho se pustím jako první, možná si počkám na Jak stvořit dívku. :)
    Jsem ráda, že u nás Pekelné stroje vyjdou a také jsem moc ráda, že máme název stejný jako na Slovensku, aspoň se nemusím učit nic nového. :D Jinak plánuji se do této série pustit, láká mě totiž mnohem víc než ta druhá trilogie Nástrojů smrti. Plus jsem už z několika zdrojů slyšela, že poslední díl Nástrojů smrti spoileruje Pekelné stroje, tak si je chci přečíst před tím, než se odhodlám Nástroje smrti dočíst. :)
    Čtenářský klub je bezva, i když se také jako ty trochu bojím, že dlouho nevydrží, přestože budu držet palce, aby to bylo naopak! Já se teda do prvního společného čtení bohužel nezapojím, protože knihu doma nemám a shánět se mi to zrovna teď moc nechce. Navíc na to stejně asi se školou nebudu mít čas, no. :) Takže snad příště. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě si myslím, že Prázdné místo se ti asi líbit nebude, ale jsem zvědavá, jak se na to potom budeš tvářit! :))
      Druhá trilogie Nástrojů smrti mě taky moc nebaví, ale chci to dočíst a uzavřít. Jestli poslední díl spoileruje Pekelné stroje, tak mám celkem smůlu :( Snad to ale nebude nějaký zásadní spoiler, fuj.
      No jo, škola mi teď taky dává zabrat :(

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)