pátek 3. dubna 2015

PŘEČTENO V BŘEZNU


1. První přečtenou knihou v březnu se stal Máj. Zařadila jsem ho do maturitního seznamu, takže jsem ho četla znovu. Byla bych fakt ráda, kdybych si tuhle knihu nevytáhla, protože v ní spoustu věcí nevidím. Bojím se, že bych o ní nedokázala příliš dobře a dlouho mluvit.

2. Podobně jsem na tom s Kyticí. Ta mi přijde o trochu snesitelnější než Máj, ale zase zapamatujte si názvy všech balad, že jo. (U obou knih jsem četla starší vydání, ale obálky od Omegy jsou hezčí ;))

3. Zlodějka knih je můj další maturitní re-reading. U téhle knihy mi to ale vůbec nevadí, protože patří mezi moje úplně nejoblíbenější. Prostě ji miluju. Recenze v klasické podobě nebude, ale pokusím se sepsat článek s důvody, proč si myslím, že by si ji měl přečíst každý :)

zdroj
4. A konečně se dostávám k Havranímu bratrstvu. Tuhle sérii mám na seznamu k přečtení už hodně hodně dlouho. První díl Osudný polibek jsem dostala k Vánocům a přestože jsem si knihu chtěla moc přečíst, bála jsem se, že na ní nemám dostatečně dobrou náladu. Maggie Stiefvater mě kdysi přetáhla na svojí stranu svým Mrazením, nicméně u dalších dílů téhle série jednoduše předstírám, že neexistují. Havraní bratrstvo je něco úplně jiného. Určitě bude brzy recenze! A protože druhý díl má vyjít v češtině až za dost dlouho, možná si pořídím anglické vydání. 

5. Papírová města od Johna Greena měla rozhodnout, jestli si od autora ještě někdy něco přečtu. Hledání Aljašky podle mě nebylo nic extra a Hvězdy nám nepřály se mi asi spíš líbily kvůli nátlaku okolí (haha) (budu si je muset přečíst znovu). Papírová města jsou první knihou od Johna Greena, která se mi skutečně hodně líbila. 

Když vás kočka nenechá číst. 
6. Poslední březnovou knihou se stává Morantologie. S Caitlin Moranovou jsem se poprvé setkala v únoru, kdy jsem přečetla její knihu Jak být ženou a zamilovala se do ní. Recenze na Morantologii už je na blogu, tak se můžete podívat, jak se mi líbila :)

A to je za březen všechno. Já jsem s tímhle číslem docela spokojená, ale samozřejmě Máj a Kytice nejsou nijak rozsáhlá díla a přečíst je mi netrvalo zas tak dlouho.

V dubnu to asi bude se čtením horší. Chci a musím přečíst poslední díl Nástrojů smrti, který už mám rozečtený. Také si asi budu muset znovu přečíst Velkého Gatsbyho a asi rychle prolítnu Lolitu, obě dvě totiž potřebuji k maturitě. Také by mi měly přijít nějaké recenzní výtisky (poslední díl trilogie Hon a Černý led od Beccy Fitzpatrick), tak bych ráda stihla přečíst alespoň jeden z nich. 

Kolik jste v březnu přečetli knih vy? A kterou z nich byste mi doporučili? :)

15 komentářů:

  1. Kytici od Omegy mám doma a i přesto, že poezii vůbec nerozumím, Kytici bych si u maturity klidně ráda vytáhla :) Samozřejmě mám na seznamu mnohem příjemnější knížky, o kterých se dá snáze mluvit, ale Kytici taky zvládám. A na Papírová města se těším, až si je přečtu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele a nejsou v ní chyby, když je od Omegy? :D

      Vymazat
  2. Kyticí a Májem jsem musela chtě nechtě projít už jenom kvůli škole, ale mě se tato klasika celkem zamlouvá, jeto příjemný oddych od YA :) Zlodějku knih jsem také četla a byla jsem z ní opravdu nadšená i přes velký počet stran, tento spisovatel má prostě talent :) Stejně tak jako Jogn Green. Jeho knihy se prozatím líbily opravdu všechny a to bez výjimky Papírových měst :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na čtení to není špatné, ale moc se mi nezamlouvá představa, že o nich mám mluvit nahlas před lidmi, kteří mi za to pak dají známku. S jinými knihami snad ani problém nemám :)
      Jsem ráda, že se ti líbila Zlodějka knih!

      Vymazat
  3. Já jsem za březen přečetla jen jednu knihu a to Vypravěčku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A líbila se? Taky bych si ji chtěla přečíst :)

      Vymazat
    2. Jo hodně se mi líbila určitě doporučuji si ji přečíst. :)

      Vymazat
  4. Tak s Kyticí a Májem jsem to měla obráceně - Máj jsem si u maturity chtěla vytáhnout, o Kytici jsem přesvědčená nebyla. Samozřejmě se tam daly převyprávět obsahy balad, ale v Máji jsem mnohem lépe mohla mluvit o zajímavých obratech, oxymorónech atd. Myslím, že jsem Máj lépe a hlouběji pobrala. =)

    Zlodějku knih mám moc ráda, byla to moje první recenze, kterou jsem psala na blog, Johna Greena nemám ráda - moc se mi nelíbily Hvězdy nám nepřály a nemám chuť se pouštět do něčeho dalšího, ale třeba se k tomu ještě někdy odhodlám. A na Morantoligii se chystám, myslím, že by se mi mohla líbit. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě bojím všech těch obratů a apostrof a podobných "blbostí", protože to mi vždycky trvá strašně dlouho najít :/

      Vymazat
  5. Super shrnutí! Na Zlodějku knih se chystám už asi tři roky, nevím, proč to pořád odkládám.
    A jsem moc ráda, že se ti Papírová města líbila, jelikož tato kniha je od Johna Greena má úplně nejmilejší. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlodějku si určitě zamiluješ, až se do ní pustíš! :)

      Vymazat
  6. Přesně kvůli tomu, že v Máji spoustu věcí zkrátka nevidím, jsem si ho do svého seznamu maturitní četby nedala. :D Ovšem Kytici tam mám, ta se mi i líbí, i když je pravda, že jsme teď nedávno se spolužáky probírali, že zapamatovat si všechny ty názvy bude trochu fuška.
    A stejně ti závidím tu Zlodějku knih! Taky by mě bavilo z ní maturovat. :)
    Fakt mám velkou radost, že se ti Havraní bratrstvo líbilo. :) Ale jsem docela naštvaná, že Argo posunulo vydání druhého dílu. Já se na to tak těším a oni to chtějí vydat až za tak dlouho. :/ Nad angličtinou jsem uvažovala též, i když mně se ten překlad líbil. Navíc se mi víc zamlouvá hardback než ten paperback, který bych si pořídila v angličtině. No, ještě uvidím. Zatím nemám doma ani jeden díl, tak se můžu ještě rozhodovat.
    Papírová města si přečtu. Jen je musím sehnat.
    A do té Caitlin Moranové se určitě pustím! Tolik z vás o ní teď básní, že prostě musím zjistit, co je na ní tak úžasného. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže Máj a Kytice byla jediná normální poezie, kterou jsme si mohli ze seznamu vybrat. Jinak Tyrolské elegie a nevím co ještě, což jsem sice také kdysi četla, ale přišlo mi to horší než právě Máj.
      Taky mě to naštvalo!! Já teď kvůli tomu mám docela dilema, jestli si je nepořídím v paperbacku v angličtině, ale zase hardback se mi líbí víc, přesně jak říkáš! Je to strašné drama prostě! :D
      No, jsem zvědavá, co na Moranovou řekneš :D

      Vymazat
  7. Máj jsem si pro jistotu do maturitního seznamu vůbec nezařazovala, protože jsem v tom právě neviděla všechno to, co jsme tam údajně vidět měli a prostě ho ani nemám ráda :D Stejně tak Kytici. Mějte mě za barbara, ale tohle prostě není nic pro mě...
    Na článek o Zlodějce se těším, třeba se k ní díky tomu konečně dostanu :) Nevím, kdo jiný by mě k ní měl dokázat dokopat, když ne ty :)
    Papírová města chci rozhodně číst, zatím to má u mě Green 50:50..Hvězdy se mi hodně líbily (i když musím přiznat, že jako film se mi možná líbily víc) a Aljaška vůbec. Jsem zvědavá na Příliš mnoho Kateřin :)
    Můj názor na Morantologii už znáš :)
    Stihla jsi toho dost, snad i v dubnu najdeš na čtení čas :) Nejen na knížky k maturitě samozřejmě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já celkově moc poezii nerozumím, mám ráda maximálně tak 18. sonet od Shakespeara, jinak mi to nic moc neříká. Jenže výběr poezie byl docela dost omezený, v našem seznamu snad byly jen nějaké čtyři sbírky poezie.
      Zlodějka je vážně vážně perfektní, určitě by sis jí měla brzy přečíst! :)
      Mně se taky film Hvězdy nám nepřály líbil zřejmě víc než kniha. Nejdřív jsem pořád nadávala na výběr herců, ale nakonec to nedopadlo tak strašně. Hvězdy bych se ale ráda přečetla znovu a konečně si na to udělala pořádný názor.
      No, hlavně se už fakt musím začít učit!! Díky :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)