neděle 31. května 2015

KVĚTEN | TOP 5 SUNDAY

Nechci se mi věřit, že jsme opět na konci měsíce. Květen byl pro mě zásadní kvůli maturitě, která mě ale vyděsila až den předtím, než jsem měla být zkoušená. Možná si pamatujete, že jsem si tu několikrát brečela, že bych si nerada vytáhla Máj. Samozřejmě že tam na mě čekal a přísahám, že když sem to slyšela, na chvíli se mi zastavilo srdce. Nakonec mám ale hezké známky ze všech předmětů kromě dějepisu. Ale dost o tom. Mám to za sebou a to je hlavní! 
Přestože jsem v květnu nebyla příliš aktivní, snažila jsem se opět posbírat pět knižně zaměřených střípků, které mi udělaly radost. 

1. PŘIPRAVOVANÉ KNIHY, NA KTERÉ SE TĚŠÍM

Radost mi v poslední době dělá především CooBoo, které vydává samé parádní knihy. Už v červenci vyjde Všem klukům, které jsem milovala. Od toho si slibuji lehké letní čtení, které se přímo hodí k ležení na sluníčku.
Připravuje se také vydání Skleněného trůnu, na který už netrpělivě čekám, protože právě kvůli tomu, že se CooBoo rozhodlo knihu přeložit, jsem si ji ještě nepořídila v angličtině. Podobně je to s knihou Red Queen, o které se před několika měsíci hodně mluvilo především na zahraničních blozích a youtube.
A skvělá správa je také získání práv k povídkovému souboru od Stephanie Perkins My True Love Gave To Me. To se máte opravdu na co těšit! Já jí dostala k Vánocům a už ji mám přečtenou, všechny příběhy jsou ale tak sladké, že se k nim ráda zase vrátím.
Jedním z příběhů v My True Love Gave to Me je Krampuslauf od autorky Holly Black. Od té by u nakladatelství Omega brzy měla vyjít Nejchladnější dívka ve Městě chladu. Já jsem na to hodně zvědavá, protože právě povídka Krampuslauf bylo mé první setkání s autorkou a přišlo mi to nesmírně originální. Od Holly Black u nás naposledy vyšel první díl série Magisterium, kterou píše společně s Cassandrou Clare.

Argo je jedno z nakladatelství, od kterých se vždy dá očekávat vysoká kvalita knih. Nakladatelství teď přišlo s novým edičákem a já slintám. Tentokrát už možná skutečně dojde na vykrádání banky! Já se nejvíc těším především na Daleko od hlučícího davu od Thomase Hardyho. Od tohoto autora jsem ještě nic nečetla, ale chystám například na Tess z D'Urbervillů. Daleko od hlučícího davu mělo nedávno premiéru nového filmu a proto Argo vydá příběh ve filmové obálce. Radost mám také z druhého dílu Havraního bratrstva (Zloději snů), které by mělo vyjít někdy na podzim. A v nové a naprosto nádherné obálce vyjde Orwellův příběh 1984.

3. GAME OF THRONES: THE MUSICAL
Mám pocit, že snad v každém článku za minulý měsíc vám představuji něco z Game of Thrones. Dnes to nebude jinak. Skupina Coldplay totiž na počest Red Nose Day vymyslela vtipné video, ve kterém se sešli herci ze seriálu Game of Thrones a společně i samostatně si zazpívali písničky tematicky laděné k seriálu. Celé video má asi 12 minut a je neskutečně vtipné, pokud dobře rozumíte anglicky a máte rádi seriál, určitě se podívejte.

4. SUPERGIRL
Hodně se těším na připravovaný seriál Supergirl, který by měl začít běžet na podzim. Konečně totiž seriál, kde hlavním superhrdinou bude žena. Opravdu doufám, že seriál přežije alespoň jednu sérii, ale myslím si, že už teď na to lidé pohlížejí příliš skepticky (všichni by totiž asi raději chtěli seriál se silným superhrdinou, protože těch teď není dost :) Moc se mi ale líbí herečka, kterou pro roli Supergirl vybrali. První díl unikl (?), tak se můžete podívat sami, já ho ještě neviděla ;)


5. MARVEL'S DAREDEVIL
Nový seriál od Netflixu Daredevil vyšel teprve v dubnu tohoto roku. Pro mě je to novinka, protože jsem na něj začala koukat před pár dny a jsem vlastně teprve u třetího dílu. Nicméně vypadá to moc dobře. Nikdy jsem Daredevila neviděla, nevěděla jsem tedy, co čekat. Slepý hlavní hrdina mě hodně překvapil a vlastně příliš nechápu, do jaké míry má vyvinuté ostatní smysly, nicméně těším se, až na to během sledování přijdu.


Co si myslíte o Supergirl? Co dělá radost vám? :)

8 komentářů:

  1. CooBoo mi teď taky dělá jenom radost! :) Na Skleněný trůn a Red Queen se šíleně těším! GoT muzikál jsem už viděla a neskutečně jsem se nasmála :D Na Supergirl se taky těším a taky doufám, že to přežije, protože superhrdinky nejsou moc časté. Ten uniklý díl jsem zatím neviděla, ale jak se znám, tak se na něj podívám dřív než na podzim :D No Daredevila jsem zkoukla hned, jak vyšel, a jsem opravdu nadšená! Nemůžu se dočkat druhé řady :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem nadšená ze všech knížek, které mají vyjít u CooBoo. Hlavně se těším na Throne of Glass, nejradši bych si ji přečetla v angličtině, ale netroufám si. Ještě to těch několik měsíců snad přežiju. =D Daredevila jsem nedávno dokoukala a bylo to skvělý. O Supergirl jsem ještě neslyšela, ale jsem zvědavá jaké to bude. Seriály o super hrdinech miluju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Throne of Glass by myslím mělo vyjít už v srpnu, pokud si to nepletu s jinou knihou :)

      Vymazat
  3. Naozaj sa teším na knižky od CooBoo. rozhodli sa vydať skvelé knihy :) ktoré snáď budú stáť zato.

    OdpovědětVymazat
  4. Cooboo poslední dobou vydává samé senzační knihy:)) Supergirl vypadá vážně dobře!:)

    OdpovědětVymazat
  5. Všechny ty knížky, co si plánuješ přečíst chci jednoho dne číst taky a čekám na překlad, protože jsem v těchto případech lenoch :D Stejně do té doby, než vyjdou mám milion dalších kandidátů na čtení :)
    Pár GoT muziálních videí jsem viděla, ale ne všechny a pár screenů na tumblr kam jsem po dlouhé době zavítala :) Celé video si pustím někdy až bude nálada :)
    Gratuluji k úspěchu u maturity :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Taky jsem příliš líná číst některé z uvedených v angličtině (Throne of Glass :D), navíc přesně, než vyjdou, tak musím přečíst hromadu jiných knih :)

      Vymazat
  6. Já se na Supergirl taky moc těším. Daredevila jsem viděla jako film, tudíž mě velmi překvapilo, že je i seriál, na který se hodlám někdy mrknout. A na Throne of Glass se moc těším :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)