čtvrtek 7. května 2015

PŘEČTENO V DUBNU

V dubnu jsem chtěla hlavně znovu přečíst nějaké knihy k maturitě. No, všichni už asi vědí, že svoje předsevzetí příliš nedodržuji. Většinu knih ze seznamu tak budu muset risknout. Doufám, že si z nich aspoň něco pamatuji, haha. Lolitu se ještě pokusím rychle přečíst, protože té se bojím nejvíc.

1. Jako první jsem přečetla Město nebeského ohně, závěrečný díl šestidílné série Nástroje smrti od Cassandry Clare. Jsem ráda, že už mám sérii uzavřenou, přestože mě bavilo ji číst. Kniha nebyla špatná, ale pořád si myslím, že autorka měla zůstat u trilogie. Momentálně se připravuje seriál na motivy knih, takže pokud vás to zajímá, je nejvyšší čas rozečíst sérii! :) Mojí recenzi si můžete přečíst tady

2. Druhou dubnovou knihou je Ostrov lhářů, kterou jsem dostala k narozeninám a ihned jsem ji rozečetla. Bylo to skvělé čtení, moc se mi líbila hra se slovy a nedůvěryhodná vypravěčka. Až budu mít více času, pokusím se napsat recenzi. Mimochodem #nejsemlhářka, všechno, co vám tady nebo v té recenzi řeknu, je a bude pravda.

3.  Než jsem tě poznala jsem také dostala k narozeninám. Jednu sobotu jsem dostala tak strašnou chuť utopit se ve slovech a tak jsem sáhla po téhle knize. Byla jsem překvapená, jak je příběh silný, tolik jsem od toho rozhodně nečekala. Přečetla jsem ji za osm hodin, z postele jsem vstávala jen abych si došla pro jídlo. Moc se těším na další knihy od autorky! 

4. Předposlední dubnovou knihou je Jablečný koláč naděje, který je z těchto čtyř rozhodně nejslabší. Příliš mě to do sebe nevtáhlo a příběh jako takový mi přišel příliš dětinský a nedodělaný. Obálka je však nádherná!

5. Poslední přečtenou se stala Proměna od Kafky. Už jsem ji jednou četla, ale k maturitě jsem si ji potřebovala zopakovat. Je to rychlé čtení a na druhý pokus se mi líbila o trochu víc.

Maturanti, vy máte všechno přečtené? A k maturitě všechno umíte? Já totiž některé otázky ještě ani neviděla. A kdy maturujete? Já 19. května v úterý, začínám už v 7:10, juchů! 

16 komentářů:

  1. Maturitu mam nastesti uz par let za sebou a z povinne cetby jsem precetla snad jen dve knihy :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povinná četba ve skutečnosti tak špatná není, spíš to slovo "povinná" je pěkně odrazující :D

      Vymazat
    2. Ano, klasickou literaturu ctu ted, kdy uz to nemam povinne :D

      Vymazat
  2. O Ostrovu lhářů jsem toho slyšela už hodně, ale pořád nevím, jestli se do téhle knížky mám pustit..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji přečíst nějakou recenzi, kde ti autor nevyspoileruje celý děj, ale zároveň ti nebude lhát naprosto o všem (tzn. nečíst recenze, kde se ti snaží namluvit, že v knize jsou mimozemšťani ;). Podle toho bych se rozhodla :) Je pravda, že to není kniha pro každého.

      Vymazat
  3. Já z Nástrojů smrti přečetla jen čtyři díly, protože mě ten čtvrtý moc nebavil, takže mě trochu zklamal. Cassandra měla určitě zůstat jen u trilogie, ale prachy jsou holt prachy. Určitě si ale plánuju zbytek série dočíst, přinejmenším kvůli seriálu, na který se moc těším.
    A já maturuju až příští rok, ale mám přečteno skoro všechno :D Dělám to všechno s předstihem :D Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bavilo číst všechny díly, ale vadí mi, jak je na tom znát, že autorka strašně natahuje. Také jsem zvědavá na seriál :)
      Já měla také všechno přečteno s předstihem, jenže teď zjišťuji, že si hodně knih nepamatuji právě kvůli tomu velkému předstihu :D Díky!

      Vymazat
  4. Moc ráda bych si přečetla Ostrov lhářů :) Maturitu mám už naštěstí za sebou, ale tobě přeju 19.května hodně štěstí! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tedy ten Ostrov lhářů asi dočtu, když všichni říkáte, jak je povedený :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ty ho máš rozečtený? Vážně to není kniha pro každého, takže jestli tě to nebaví číst, tak bych to nelámala přes koleno :)

      Vymazat
  6. Na koláč se chystám a Nástroje smrti, tam mám zrovna půjčený třetí díl z knihovny, tak na něj v brzké domě přijde řada. Ostrov lhářů, kolem toho je takový boom, že se mi do toho ani nechce :D všude samej lhář :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi Lháři to chápu, ta propagace mě také vždycky odradí od čtení. Já ale přísahám, že jsem neplacená reklama, která si to skutečně užila. A nelžu! :)

      Vymazat
  7. Knihu Než jsem tě poznala jsem četla a moc se mi líbila doufám že si ji o letních prázdninách přečtu znovu. Díky této knize jsem si Jojo zamilovala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsi od ní tedy i něco dalšího? Já přemýšlím, po jaké její další knize sáhnout :)

      Vymazat
    2. Nečetla, ale chystám se na Poslední dopis od tvé lásky. :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)