pondělí 6. července 2015

KATE DANIELS: MAGIE MRTVÝCH*

AUTOR: Ilona Andrews
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Magic Bites
SÉRIE: Kate Daniels
DÍL: 1/?
POČET STRAN: 255

Když si přímo přede mnou někdo chválí nějakou knihu, nikdy se pak nehrnu do jejího čtení. Mám totiž strach, že od ní budu příliš očekávat a nakonec ji budu zklamaná odkládat. Od Magie mrtvých jsem čekala hodně, ale dostala jsem ještě víc.

Žoldačka Kate Daniels se živí odstraňováním magických potíží v Atlantě. Když zemře její opatrovník Greg, Kate se odhodlaně vydává zjistit, kdo ho zavraždil. Stopy ukazují na Smečku kožoměnců, ale také na jejich největší protivníky Pány mrtvých, kteří pomocí nekromancie ovládají upíry. Kate se ocitá mezi stranami, které se navzájem obviňují z vražd, a pokud případ brzy nevyřeší, mohlo by dojít k zatím největšímu sporu.

zdroj
Atlanta (a pravděpodobně i zbytek světa) se potýká s nepravidelnými vlnami magie, kvůli které přestávají jezdit auta a elektřina nefunguje. Pak se zpátky vrátí technologie, magie opět ustoupí a vše se vrátí do normálu. Tedy částečně. Po ulicích se totiž téměř normálně prohánějí zvláštní tvorové. Potkat tak můžete například nejrůznější druhy kožoměnců a upíry ovládané Pány mrtvých.

V tomhle světě se pětadvacetiletá Kate pohybuje denně. Nechává se najímat jako žoldačka a řeší nadpřirozené problémy. Ráda všechny oslňuje svým nejlepším tajuplným úsměvem, který ve většině času vůbec nefunguje. Silná, samostatná hrdinka je neustále připravená komukoliv nakopat zadek a často se kolem sebe ohání svou šavlí a ostrým sarkasmem. Její netrpělivost a neschopnost ctít autority ji přivádějí do problémů, ale Kate se z nich pokaždé nějak vyseká.

Kate se již od začátku ukazuje jako nadprůměrná hlavní hrdinka. Kdo jiný má odvahu zdravit nebezpečného Pána šelem slovy "načičiči"? V těle Kate navíc protéká zvláštní krev, o jejímž původu se v prvním díle můžeme pouze dohadovat. Svůj původ Kate zdařile skrývá. Snaží se zbytečně neprozrazovat ostatním svoje výjimečné schopnosti a přestože se pokouší příliš nevyčnívat, její proříznutá pusa k ní dokáže přitáhnout spoustu pozornosti. 

Magie mrtvých představuje i další zajímavé postavy. Autorské duo Ilona Andrews dokáže více než povedeně vykreslit charaktery jednotlivých osobností. Například o Pánu šelem Curranovi nebo vlkodlakovi Derekovi si čtenář bude chtít přečíst víc. Nechybí podařená zápletka a nechutné popisy mrtvol. To vše okořeněno občasnými vulgarismy.

Přestože se mi na začátku z nového světa a pravidel trochu zamotala hlava, příběh mě do sebe rychle vtáhl a já četla dlouho do noci, abych zjistila, co Kate Daniels čeká. Magický svět a vtipná hlavní hrdinka se totiž dokáží dostat pod kůži. Já jen lituji, že jsem si sérii nechávala proklouznout mezi prsty, protože teď bych ji nejradši přečetla celou na posezení.

*Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji knihkupectví DOBRÉ KNIHY.
Knihu můžete zakoupit ZDE

4 komentáře:

  1. Rozhodně to vypadá zajímavě, nejsem si úplně jistá, zda bych byla z knihy nadšená. Ale určitě si celou sérii někdy přečtu, díky za velmi pěkně napsanou recenzi ! :)

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na tom, jestli máš ráda (urban) fantasy. Já jsem si také nemyslela, že z toho budu takhle nadšená :) Díky!

      Vymazat
  2. Ja už roky plánujem, že si túto sériu prečítam, no stále na to nebol nejako čas alebo priestor. Ale určite raz sa pustím aj do tohto, lebo námet ma zaujal a vyzerá to dobre 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu, i já to plánovala asi dva roky! :D
      Díky! :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)