neděle 12. července 2015

KLASICKÉ KNIHY, KTERÉ SI CHCI BRZY PŘEČÍST | TOP 5 SUNDAY

1. DALEKO OD HLUČÍCÍHO DAVU
Daleko od hlučícího davu si chci přečíst především kvůli novému filmu, ve kterém hraje Carey Mulligan. O knize jsem slyšela i dřív, ale nikdy jsem jí nevěnovala příliš pozornosti. Příběh se odehrává v Anglii a venkov tam prý hraje velkou roli. Nevím, jestli právě příroda bude mít vliv na hlavní hrdiny, nicméně by se mi to docela líbilo. Daleko od Hlučícího davu od Thomase Hardyho teď vyšlo u Arga. Kniha má sice filmovou obálku, ale podle mě nevypadá vůbec špatně.

2. TESS Z D'URBERVILLŮ
Od Thomase Hardyho si chci přečíst také Tess z d'Urbervillů. Mám ji, na rozdíl od první zmiňované, na seznamu už pěkných pár let. Nikdy jsem se po ní vyloženě nesháněla, myslela jsem, že je to normálně dostupná kniha. Poslední vydání je však několik desítek let staré. Trochu mě překvapilo, jak málo se o knize tady u nás ví. Já nedávno viděla miniseriál od BBC a byla jsem docela překvapená, jak ponurá kniha je. Ráda bych se podívala na postavu Tess z větší blízkosti, v detailech, proto si chci knihu přečíst co nejdříve. 

3. GO SET A WATCHMAN
zdroj obrázku
Tohle teoreticky klasika není, protože v originále vyjde až teď v červenci, nicméně já ji za klasiku považuji. A řeknu vám proč. Spisovatelka Harper Lee už kdysi dávno před desítkami let vydala knihu Jako zabít ptáčka a pak už nikdy nic. Teď je z ní stará dáma a najednou se "objevil" příběh, který byl napsán ještě dříve než Ptáček, pojednává o jedné postavě z knihy, ale nikdy nebyl vydán. Teoreticky je to pokračování Ptáčka, ale ve skutečnosti bylo napsané o něco dřív. Je to zvláštní, ale já mám pro zvláštní věci slabost. Jelikož je Harper Lee nějakých 89 let, je velice pravděpodobné, že ji někdo využil a že autorka možná neměla úplnou kontrolu nad rozhodnutím o vydání. Osobně doufám, že to tak nebylo, protože v tom případě by se lidi opět ukázali jako ty největší svině. Jako zabít ptáčka nedávno vyšlo v krásné nové obálce, proto očekávám, že se někdo ujme překladu tohoto pokračování.

4. 451 STUPŇŮ FAHRENHEITA
Další příběh, který mi už roky uniká. Problém je, že si nedokážu zapamatovat číslo 451, takže pokaždé, když o knize od Raye Bradburyho mluvím, říkám různá čísla. Příběh se odehrává v budoucnosti a knihy tam hrají velkou roli. Víc bohužel nevím, ale už teď mi to kapku připomíná 1984 od Orwella. 451 stupňů Fahrenheita na mě čeká doma v krásné nové obálce. Otázkou zůstává, kdy se do knihy pustím.

5. HAMLET
I Hamlet na mě z mojí knihovničky dost dlouho kouká. Asi tak rok a půl a nikdo se ho neobtěžoval otevřít. Přitom to není žádná tlustá kniha, právě naopak. Trochu se stydím, ale od Shakespeara jsem přečetla pouze Romea a Julii a pár sonetů. Moc ráda bych přečetla všechno, co kdy napsal, ale jelikož mám problém otevřít i toho Hamleta, tak to moc slavně nevidím. 

+ TŘI MUŠKETÝŘI
Na ty nesmím zapomenout. přestože je mi jasné, že v nadcházejícím půlroce se k nim ani náhodou nedostanu. Tahle kniha především není žádný drobeček a určitě to bude starodávně napsané, takže je dost možné, že to budu louskat roky. Od Alexandra Dumase si chci přečíst ještě pár dalších knih, Tři mušketýři mě však zajímají nejvíc. Navíc je to oblíbená kniha mojí maminy.

Jaké klasické knihy máte teď v hledáčku vy?

12 komentářů:

  1. Tři mušketýry mám moc ráda, Dumas se mi obecně čte dobře, takže to beru jako takovou klasickou oddychovku. Pokud si nečetla, tak můžu doporučit Hrabě Monte Christa, to je moje srdcovka:)
    Já mám momentálně v hledáčku Profesora od Ch. Brontë, akorát nechápu, proč je ta knížka tak zatraceně drahá. A doma mám sbírky staré čínské a japonské poezie, kterou mám moc ráda, tak snad se k nim v létě dostanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Dumase jsem ještě nic nečetla, ani Hrabě Monte Christo, přestože ho mám doma v nějakém extra starém vydání a číst se ho chystám. Přečíst si chci i Profesora, ale k tomu asi hned tak nedojde. No a poezie... to jde kapku mimo mě, ale třeba si k tomu jednou najdu cestu.

      Vymazat
  2. Daleko od hlučícího davu si chci určitě taky přečíst - taky díky filmu, jelikož ten mě opravdu zaujal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň k něčemu ty filmové adaptace jsou – nalákají nové čtenáře na staré knihy :D :)

      Vymazat
  3. Tři mušketýry si chci přečíst už dlouho, akorát jsem se k tomu stále nedostala - stejně tak k hoře další klasiky, jako 1984, Farma zvířat, pár dalších her od Shakespeara (Hamleta jsem zatím jen viděla v jedné velmi moderní adaptaci), Jak zabít ptáčka, Na Větrné hůrce. Válka s mloky, a tak dál... Jen si na to najít čas. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1984 se mi strašně špatně četlo, nicméně ten příběh je úžasný! :)

      Vymazat
    2. Jo a Jako zabít ptáčka naprosto zbožňuji <3

      Vymazat
  4. 451 stupňů Fahrenheita jsem četla. Byl to docela fajn příběh, ale sem tam mě i nudil, možná bych si víc užila, kdybych ho neměla předtím v povinné četbě, takže v ten čas jsem se do toho i musela nutit abych to přečetla. Ale i tak to bylo zajímavé a třeba tebe to chytne víc, když se na to těšíš ^^
    Jinak bych ti ale více doporučila přečíst Jméno růže od Umberto Eco, to je snad jediná knížka, která mě při povinné četbě nadchla a slyšela jsem to i jako příběh v mp3, který má šíleně moc hodin, ale když to člověk po kapitolách poslouchá večer před spaním, tak je to super :3 A navíc vybrali k postavám skvělé hlasy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já očekávám, že se mi to bude špatně číst, ale že to bude dobrý příběh. S několika knihami to tak mám, že mě při čtení nudí, ale když se na to podívám zpětně, tak ten příběh jako celek mi přijde geniální :)
      Jméno růže se chystám číst, ale mám z toho trochu strach. Nejsem si jistá proč. Možná zkusím audioknihu, ale u těch příliš dlouho nevydržím vnímat, takže knihu možná budu muset klasicky přelouskat. Díky za připomenutí knihy! :)

      Vymazat
  5. Parádní seznam! :) Nečetla jsem jen Daleko od hlučícího davu (a také se ke čtení rozhodně chystám) - a pak samozřejmě pokračování Ptáčka. Když jsem se o vydání téhle knihy dozvěděla měla jsem strašnou, strašnou radost, tak snad to bude stát za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda! Tak to ti závidím, že to máš všechno přečtené! Pokračování Ptáčka mě taky hrozně potěšilo, takže se moc těším <3

      Vymazat
  6. Těch 451 stupňů Fahrenheita bych si taky moc ráda přečetla. Dočista jsem na tu knihu zapomněla, tak děkuji za připomenutí :) Pak mám z klasiky v plánu hlavně díla od Dostojevského. Ale na to hold musí mít člověk tu správnou náladu.

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)