úterý 25. srpna 2015

HLEDÁM SPONZORA NA ZÁŘÍ

Normálně se neobtěžuji vám ukazovat novinky, které každý měsíc vychází. To za mě obstarají desítky jiných blogů. V září však vychází tolik krásek, že se nedokážu rozhodnout, kterou z nich bych si měla pořídit. Budu upřímná, můj nový rozpočet vysokoškolského studenta mi umožní možná jednu. Potřebovala bych sponzora, díky kterému bych si mohla všechny příběhy v náručí donést domů. Kdo se hlásí?


Vydání knihy JSOU SVĚTLA, KTERÁ NEVIDÍME mě velice příjemně překvapilo. Vůbec jsem nevěděla, že se nějaké české nakladatelství rozhodlo knihu přeložit. Na příběh jsem narazila díky zahraničním blogerům, kteří si příběh velice chválili. I já si ho snad budu chválit, zpracovává totiž mé oblíbené téma druhé světové války. Jsem si jistá, že slepá hlavní hrdinka Marie-Laure vnese do příběhu něco docela nového. Nakladatelství Moba

Na JAK STVOŘIT DÍVKU se těším především kvůli autorce Caitlin Moran. Od Moranové jsem četla Morantologii i Jak být ženou a obojí jsem si zamilovala. Jenže zatímco zmíněné knihy jsou spíše sbírky esejí, Jak stvořit dívku bude fiktivní příběh o čtrnáctileté Johanně, jejímž cílem je poznat samu sebe. Už z anotace cítím silnou osobnost Moranové, která se nikdy nebojí vyjádřit názor. Nakladatelství Host

VŠECHNY MALÉ ZÁZRAKY. Podle Goodreads jde o knihu, ve které se setkávají Hvězdy nám nepřály s Eleanor & Park. Podle anotace mi to tak úplně nepřijde, ale na tituly známých knih se čtenáři většinou chytí. Theodore trpí bipolární poruchou a neustále přemýšlí, jak se zabít. Violet se zase upíná k budoucnosti, kdy nebude muset žít v rodném městečku. Popravdě vůbec nevím, jaký příběh si mám představovat, ale vím, že tenhle román musím mít doma. Nakladatelství Yoli

V prostředí druhé světové války se nachází také kniha s názvem KRYCÍ JMÉNO VERITY. Verity údajně bojuje o svůj život na každém kousku papíru. Moje oblíbenkyně Maggie Stiefvater (autorka Mrazení, Havraní bratrstvo) tuhle knihu zřejmě miluje. Podle ní působí postavy i detaily opravdově a příběh ve vás nějakou chvíli zůstane. Co víc si od dobré knihy přát. Nakladatelství CooBoo

AUDREY SE VRACÍ. Pod nádhernou obálkou se skrývá příběh čtrnáctileté Audrey trpící úzkostí. Vytrpěla si kruté šikanování a teď se nejraději skrývá za tmavými brýlemi a není schopná normálně fungovat. Přestože se léčí u doktorky Sarah, opravdovou pomoc ji poskytne až bratrův kamarád Linus. Půjde nejspíš o romantickou YA, ale očekávám, že psychické problémy hlavní hrdinky budou mít hlavní slovo. Nakladatelství BB/art 



KDYBYCHOM SE NEVIDĚLI. Lexin život se rozbil na kusy poté, co její bratr spáchal sebevraždu. Na něco takového člověk jen tak nezapomene, zvlášť když v sobě musí dusit tajemství, které mohlo všechno změnit. Mám trochu strach začít tenhle příběh, protože by mě mohl zasáhnout hodně blízko u srdce. Vysoká šance pláče při čtení. Nakladatelství CooBoo

Pro PRVNÍ asi nepoletím tak rychle, jako pro předchozí zmíněné, nicméně jsem si jistá, že se k ní časem dostanu. Chci mít celou sérii doma především kvůli nádherným obálkám. S obsahem už je to trochu horší. Co se dalo dát do jedné knihy, autorka roztáhla asi na pět dílů plus 12545 doprovodných novel. Třetí kniha jisto jistě potvrdí to, co je jasné už od prvního dílu. Nakladatelství CooBoo

ASPOŇ TROCHU NORMÁLNÍ mě zaujalo především kvůli mužskému vypravěči, který se právě vrátil z mise v Afghánistánu a život pro něho není takový, jaký býval. Obálka ukazuje na young adult romanci a já se tajně modlím, že to tak úplně nebude ten případ. Spíš by mě zajímalo, jak se bude hlavní hrdina dostávat z nočních mur a posttraumatické stresové poruchy. Nakladatelství CooBoo

LÍBALI JSME SE. Davida Levithana mám zapsaného jako autora, který se nebojí věnovat tématu LGBT(Q). Nevzpomínám si, že by se tohle téma řešilo v jeho knize Den co den, ale v povídce Your Temporary Santa (nacházející se v knize My True Love Gave To Me) to rozhodně hraje roli. Knihy zpracovávající LGBTQ se mi stále trochu vyhýbají, takže se moc těším, až se začtu do tohohle příběhu o Harrym a Craigovi, kteří se (pravděpodobně) líbali (naznačuje to obálka). Nakladatelství CooBoo

TALON: SPOLEČENSTVO DRAKŮ asi nezasytí mojí touhu vlastnit opravdového draka, ale mohlo by odpovědět na otázku, jak se sakra drak může proměňovat do lidské podoby. Draci byli před dávnými lety téměř vyhubeni, proto se začali skrývat v lidské podobě. Čekají, až budou schopni opět převzít vládu nad světem. Nakladatelství Fragment

Které zářijové novinky zaujaly vás? A opovažte se zmiňovat jiné knihy, než jaké jsou v článku! Takhle jich je hodně a já na ně můžu pouze smutně koukat. 

13 komentářů:

  1. Všechny malé zázraky jsem četla loni v originále a nedoporučuju. Přišlo mi to moc depresivní na to, aby to bylo pro náctileté. Číst si něčí představy o tom, jak se nejlépe zabít, mě prostě ubíjelo, a kdybych to nemusela dočíst kvůli posudku, tak by to odložila po pár stránkách. Pokud máš ráda knihy, které tě psychicky semelou, tak jo, ale já se chci u knihy dobře bavit, i když je třeba na vážné téma. Tady nic zábavného nebylo. A rozhodně bych to nedoporučila nikomu, kdo třeba prochází vztahovou krizí nebo se rozešel s přítelem a podobně. Nechápu, že to má pozitivní ohlasy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě mají dnešní náctiletí trochu potřebu romantizovat sebevraždu, i když na tom nic romantického není. Možná proto to má dobré ohlasy. Já si to určitě přečtu, protože jsem sama několik let procházela podobným stavem, kdy jsem vymýšlela nejlepší způsob, jak se zabít. Tohle "téma" je mi prostě hodně blízké a chci to vidět i z pohledu někoho jiného. To, že se v knihách někdo takový vůbec objevuje, i když nezábavně (protože na tomhle tématu prostě nic zábavného není), je pro mě strašně důležité. Ale díky za upozornění! Nečekala bych, že by kniha pro náctileté mohla být tak psychicky náročná.

      Vymazat
    2. Autorka k tomu v doslovu psala, že něco podobného prožila a že to v podstavě píše jako varování. V podstatě ji chápu, že měla potřebu o něčem takovém "promluvit" nahlas, na druhou stranu mi to přišlo spíš jako návod na sebevraždu a jak si ji pro sebe omluvit. O bipolární poruše se dá psát i jinak, ne depresivně, viz třeba V ringu.

      Vymazat
  2. Myslím, že ti udělám radost, Audrey se vrací vychází totiž až v říjnu, tak máš o jednu knihu míň. :) Nedávno u ní ještě zářijový datum byl, ale vydání se odložilo.
    Já mám v plánu také tyto knihy, kromě tedy Jak stvořit dívku. Na tu nijak nepospíchám, tak si spíš počkám na recenze a potom uvidím.
    Vzhledem k tomu, že sbírám knížky z YOLI, tak musím mít všechny tři, co se v září chystají vydat. Všechny malé zázraky chci ale že všech nejvíc.
    Od Moby mám spadeno ještě na Perlu v mlze, což je druhý díl nové série od autorky Květů z půdy.
    Nakladatelství CooBoo vydá vážně skvělé knihy a ještě teď nevím, do které půjdu dřív. Všechny najednou si dovolit jaksi nemůžu. Zatím je na prvním místě Kdybychom se neviděli, ale První jí šlape na paty.
    Z Fragmentu mám v plánu ještě pokračování série Spirit Animals, závěrečný díl Tetování krví a pokračování Arkádie.
    Rozhodně toho není málo a netuším, jak to všechno přežije má peněženka, ale v dalších měsících to bude ještě horší. No, máme se na co těšit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli z toho mám radost. V říjnu a dalších měsících vychází hora dalších knih, které nutně musím mít! :D Ale už to tolik neřeším, protože deset knih za měsíc stejně přečíst nestihnu, takže nemá cenu, abych si je pořizovala všechny.
      Nechci znít urážlivě, vůbec ne, ale sbíráš knihy od Yoli, přestože by sis některé třeba vůbec přečíst nechtěla? Yoli samozřejmě vydává dobré knihy, ale najdou se tam i takové blbosti, které bych doma mít nechtěla. To samé s jinými nakladatelstvími...
      Přeju hodně štěstí peněžence! Ta moje chudinka je prázdná už teď :D

      Vymazat
  3. Překvapilo mě, že Světla, která nevidíme vydává zrovna Moba! Když mi to Tiw říkala, tak jsem na ni zůstala jen nevěřícně zírat :D
    O nové Moranové jsem věděla, ale zapomněla jsem na ni, takže teď jsem trochu podrážděná, že se mi hroutí plány na nicnekupování v září :D
    Všechny malé zázraky sleduju už dlouho, ale teď už si teda počkám na překlad a rozhodě si tu knížku musím pořídit. Zní to skvěle (když odhlédnu od přirovnávání k bestsellerům, které je mi z principu nesympatické)
    I Krycí jméno Verity sleduju už dlouho, v zahraničí je dost populární, ale asi na ní zase tolik nespěchám :)
    Audrey se vrací vůbec neznám, ale zní to dobře...takže...proklínám tenhle článek! :D :D
    Kdybychom se neviděli musím mít
    První mě nebere, ani Elitu nebudu kupovat ani číst. Selekci plánuju prodat.
    Aspoň trochu normální by mě obálkou vůbec neoslovilo, ale anotace zní zatraceně dobře, tak se uvidí. Asi počkám na recenze.
    David Levithan píše dost dobře a osobně doufám, že někdy v překladu vyjde jeho kniha kterou napsal s Greenem. Tahle má taky potenciál, ale asi pro ni nepoletím hned.
    Za mě asi nejzajímavější Všechny malé zázraky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych Světla čekala asi od CooBoo nebo Knižního klubu, ale nemám nic proti Mobě, jsem hlavně ráda, že to u nás vyjde :)
      Selekci chápu. Otevřeně přiznávám, že je to blbost a pořizuji si to jen kvůli obálkám :D
      Aspoň trochu normální má hroznou obálku, podle ní bych si knihu také jen tak nevybrala. Podobně je to s Líbali jsme se. Obě obálky jsou děsně nevkusné.
      A pokud myslíš knihu Will Grayson, Will Grayson, tak to by podle mě mohlo příští rok u někoho vyjít (CooBoo, Knižní klub nebo Yoli, ale třeba překvapí někdo jiný :D) :)

      Vymazat
  4. saaakra takovych knizek! to jsem ani nevedela ze nas ceka tak knizne bohate zari. to budu muset taky tezce promyslet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promýšlení knih, které si chci koupit, je nejhorší! Přeju hodně štěstí! :D :)

      Vymazat
  5. Tolik úžasných knih v jednom měsíci? Nakladatelé to snad dělají naschvál :D A to jsem si říkala, že v záři si nic kupovat nebudu :D
    Jsou světla, která nevidíme je kniha, která mě taky hodně zaujala tématikou 2. světové války, ale hlavně i tím, že je příběh vyprávěn slepou hlavní hrdinkou. Tak jsem zvědavá, jestli to bude stát za to.
    Všechny malé zázraky netrpělivě vyhlížím, protože mě ten příběh velmi zajímá a většinou ho každý velmi chválí.
    Audrey se vrací...o této knize jsem neměla ani ponětí, ale velmi mě zaujala a opravdu si ji chci moc přečíst.
    Kdybychom se neviděli je kniha, o které nevím jestli si jí mám přečíst nebo ne. Cynthia píše dobrým stylem psaní, ale stejně si úplně nejsem jistá. Asi si raději počkám na recenze :D
    Aspoň trochu normální mě hodně zaujalo. Jsem zvědavá, jaké to nakonec bude. Jestli to bude trochu dospěleji napsané nebo jestli to bude Young Adult.
    A na Talon jsem taky nesmírně zvědavá. Julii jako autorku mám hodně ráda. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, v létě toho moc nevyšlo, protože si to všichni šetřili na září! :D
      Díky za komentář :)

      Vymazat
  6. Jejda, to na září budu asi taky potřebovat štědrého sponzora :D Protože to je úžasná nadílka :) Všechny malé zázraky, Talon a První..ty mám vyhlédnuté :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krycí jméno Verity, Světla která nevidíme a Všechny malé zázraky bych taky hned brala :) Sponzor by se hodil, souhlasím :D

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)