sobota 19. září 2015

HAVRANÍ BRATRSTVO: THE DREAM THIEVES

AUTOR: Maggie Stiefvater
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Dream Thieves
SÉRIE: Havraní bratrstvo (The Raven Cycle)
DÍL: 2/4
POČET STRAN: 464

RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY Z PRVNÍHO DÍLU!

Na Osudný polibek jsem po dočtení ještě několik dní myslela. Příběh propletený magií a záhadami mě dostal a nepustil. Čekat na vydání druhého dílu v češtině však bylo utrpení, proto jsem sáhla po anglickém vydání.

Nerozlučná pětice kamarádů se blíží k nalezení ztraceného Glendowera. Geomantická linie se probudila a spící král by se mohl nacházet někde v její blízkosti. Jenže čím blíže se přátelé dostávají, tím více záhad a nebezpečí je provází. A nebezpečí se skrývá přímo v jejich pětilístku. 

zdroj
Ronan Lynch, nezvladatelný rváč s neproniknutelným výrazem na tváři navštěvující elitní chlapeckou školu Anglionby. Ronan skrývá mnohá tajemství, jedním z nich jsou sny, do kterých se stále více propadá a dokáže z nich téměř cokoliv přinést do skutečného světa. A to by mohlo představovat velké riziko nejen pro něho. 

Tahle recenze by se v okamžiku mohla změnit v článek vychvalující Ronana. Jako postava z Havraního bratrstva na mě totiž působí nejsilněji, mám k němu nejblíže. Ve Zlodějích snů navíc hraje tu největší možnou roli. Už v prvním dílu na mě udělal velký dojem, o to jsem raději, že v druhé knize mu patří většina příběhu. Konečně ho můžeme vidět jinak než jen jako neovladatelného rváče, který vyjadřuje pocity pomocí pěstí.

Maggie Stiefvater podařeně rozvíjí charaktery hned několika postav. Některým se věnuje více či méně, ale všechny působí až děsivě reálně. Především vnitřní procesy hlavních hrdinů, jejich projevy chování a nenásilný vývoj vztahů umožňují pochopit hrdiny do velké hloubky. Přestože Adama mám z pětičlenné party nejméně ráda, na něm se dá krásně vidět, jak ho ovlivňují minulé činy. V prvním díle pochyboval o sobě a o tom, co pro svět znamená, a to se v pokračování ještě znásobilo. Jeho fňukání je skoro až neúnosné, ale pochopitelné. Snad každý se snaží přijmout sám sebe a občas jde o zdlouhavý proces. 

zdroj
V knize se nachází tolik skvělých věcí, že bych tu o nich mohla psát hodiny. Jde spíše o detaily, drobnosti, které vám rozbuší srdce. Například  havran poskakující na Ronanově rameni, tulící se k jeho hlavě. Nebo Ganseyho posedlost oranžovým Camarem.

Teorie o tom, jak bude příběh pokračovat, vám budou vířit v hlavě od první stránky. Ta nejdůležitější se bude týkat Ganseyho a Blue (v českém překladu Lila – proč vlastně?). Protože Gansey umře. Maggie Stiefvater tímhle faktem mlátí o hlavu všem svým čtenářům už od začátku první knihy. A já se toho děsím, protože stejně jako Blue jsem se zamilovala do havraních kluků, jejich magie a hledání ztraceného krále. 

2 komentáře:

  1. Díky za recenzi. Já netrpělivě čekám na vydání v češtině, už aby to bylo! A až to vyjde, tak se se ségrou budeme hádat o to, která si to přečte dřív, protože na Zloděje snů čekáme obě stejně nedočkavě:)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Zloděje snů se po tvé recenzi těším ještě více než předtím. Tak to bych si mohla čekání zkrátit něčím dalším od M. Stiefvaterové - Znamením štíra :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)