pátek 11. září 2015

PŘEČTENO V ČERVENCI A SRPNU





ČERVENEC
1. Červencové čtení začalo skvěle. Během tří prvních dnů jsem přečetla KATE DANIELS: MAGIE MRTVÝCH, která mě ihned na prvních stránkách totálně dostala. Sérii si přede mnou hodně lidí chválilo, a tak bylo jen otázka času, kdy se do ní sama pustím. Jak moc se mi kniha líbila si můžete přečíst v recenzi :)

2. Během dvou dalších dnů jsem pak přelouskala ČTVRTÝ DÍL PERCYHO JACKSONA. Re-reading celé série rozhodně není ztráta času, příběh mě dokáže pohltit a překvapit stejně jako před lety. Už mi zbývá jen poslední díl a poté se snad brzy pustím do té navazující série. 

3. ŽELEZNOU ZKOUŠKU, první díl série Magisterium, jsem dostala na recenzi a velice jsem se na knihu těšila. Byla jsem zvědavá na spojení Cassandry Clare s Holly Black a musím uznat, že výsledek byl docela překvapivý. Přestože jsem místy cítila podobu s Harry Potterem, autorky v závěru přišly s docela originální zápletkou. Další díly si rozhodně nenechám ujít, protože jsem zvědavá, jak si s tím vším poradí. Mou recenzi si můžete přečíst na webu Děti noci.

4. PŘÍLIŠ MNOHO KATEŘIN jsem začala číst na horké pláži u moře a hned na prvních stránkách mě to chytilo, podobně jako ostatní knihy od Johna Greena. Stejně si ale stojím za tím, že autor je strašně přeceňovaný. Jasně, jeho knihy jsou čtivé a nepostrádají opravdu zajímavé (a mnohdy docela hluboké) myšlenky, ale jejich příběh se mi z hlavy po pár dnech vytratí a navíc mi trochu vadí, jak se autor opakuje. 

5. Na ROKY POD PSA jsem slyšela spíše negativní názory, proto jsem si ji pouze půjčila v knihovně. Měla jsem co dělat, abych těch 148 stran vůbec přečetla a přiznávám se, že části se sny jsem zhruba v polovině začala přeskakovat. Nedokážu pochopit, že by někdo chtěl vydat i další díly. Nedokážu uvěřit, že někdo, kdo napsat tohle, dokázal napsat tak úžasnou knihu, jakou byla Zlodějka knih

6. Náladu mi pak samozřejmě spravil HARRY POTTER A OHNIVÝ POHÁR. K tomu nemám co víc říct ♥












SRPEN
1. DENÍK BRIDGET JONESOVÉ naprosto zbožňuji ve filmové podobě. Román jsem poprvé četla kdysi před lety a jelikož bych ráda přečetla i zbývající dva díly, raději jsem si ho zopakovala re-readingem. Byla jsem překvapená, jak moc se příběh liší od toho filmového, a i když mě i bavil méně, přišel mi dobrý.

2. RADEK: MISTR V KOMPLIKOVÁNÍ VLASTNÍHO ŽIVOTA je malá roztomilá knížečka, kterou sice hned přečtete, ale pohladí vás po duši (Pokud tedy nejste homofóbové. A pokud jste, tak laskavě vypadněte z mého blogu.). Za příběhem stojí Arvari, která vede vlastní blog. Doporučuji omrknout. 

3. JAKO ZABÍT PTÁČKA se před třemi nebo čtyřmi lety zařadilo mezi mé naprosto nejoblíbenější knihy. Re-reading to jen potvrdil. V Americe je to klasika, tady bohužel ne, proto jste o tom možná neslyšeli. O nejoblíbenějších knihách se mi špatně mluví, takže ani u téhle se nebudu pokoušet vyjádřit svoje pocity. 

4. Pak přišla menší čtecí krize. Vůbec do ničeho se mi nechtělo, i když jsem si strašně přála číst. Tenhle zádrhel jsem chtěla vyřešit pomocí něčeho extra sladkého, proto jsem sáhla po THE FILL-IN BOYFRIEND od Kasie West. Během jediného dne jsem měla přečteno a bavilo mě tak strašně moc, že jsem během následujícího dne přečetla ještě další dvě knihy od stejné autorky: 5. THE DISTANCE BETWEEN US a 6. ON THE FENCE. 

7. A jelikož jsem stále neměla dost romantických příběhů, během dalšího jediného dne jsem zmákla ISLU A ŠŤASTNÉ KONCE. A JE TO TEN NEJLEPŠÍ DÍL ♥ Lolu a kluka od vedle to překonalo hned na prvních stránkách a zhruba v polovině pak i Polibek pro Annu. Recenze na Islu bude brzy.

8. V knihovně jsem naprostou náhodou narazila na MRAZENÍ a tak jsem si ho přinesla domu a hned ten den jsem také začala číst. Je to takový naivní příběh a vím, že spousta čtenářů z toho není zrovna nadšená, ale já tu knihu zbožňuju. Už jsem ji četla alespoň čtyřikrát. 

9. Maggie Stiefvater u mě v srpnu válela. Po Mrazení jsem si dala rychlý re-reading prvního dílu Havraního bratrstva: OSUDNÝ POLIBEK. Komu sakra záleží na tom, že jsem to četla v březnu. Domu mi totiž dorazil druhý díl v angličtině a tak jsem si řekla, že neuškodí si příběh zopakovat. Neuškodilo. Naopak jsem si ho snad zamilovala ještě o trochu víc (i když to už asi ani nejde).

10. Hned na to jsem se tedy pustila do druhého dílu s názvem THE DREAM THIEVES. Některé části jsem musela číst dvakrát, protože jsem je v angličtině příliš nechápala. Kniha byla podobně skvělá jako první díl a proto jsem si hned objednala i Blue Lily, Lily Blue. Recenze druhého dílu již brzy.

11. A poslední srpnovou knihou se stal GALGAD – PŘÍBĚH STRÁŽCE ZEMĚ. Příběh jako takový se mi tolik nelíbil, přesto si myslím, že byste tomu měli dát šanci. Příběh mi přišel hodně originální a myslím si, že potěší nejen fanoušky fantasy. Autor knihy Ergall u mě navíc získal respekt za to, jak se vyrovnal s mým negativním názorem. Kéž by měli takový přístup všichni! 

Nezapomeňte se mi v komentářích svěřit, co jste přečetli a co se vám nejvíc líbilo. Chystáte se na něco z toho, co jsem v článku uvedla? :)

12 komentářů:

  1. Tolik knih, obdivuju :) Bridget Jones mám také ráda filmy, knihy jsou za mě naprosto příšerné, na třetí se ale teprve chystám. Chci si přečíst Kateřiny i Havraní bratstrvo :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Tiež sa mi Isla páčila jednoznačne najviac :3 Skvelá knižka :) Ale v češtine je to Isla a šťastné konce a nie Věčné štěstí :)
    Inak som rada, že sa ti Radeček páčil :)
    Galgad sa mi tiež nepáčil a Jako zabít ptáčka si chcem prečítať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, opraveno! To bude tím, že jsem Islu četla v angličtině a nevím proč se mi věčné štěstí líbí mnohem víc :D :)

      Vymazat
  3. Tyjo, přečetla jsi spoustu krásných knih. Obdivuju tě, že jsi dala Maggie Stiefvater v angličtině. Já nedočkavě čekám na vydání Zlodějů snů v čj a mám pocit, že se to nějak oddaluje:(
    A díky za tip na anglické knížky, já mám taky nějaký nedostatek cukru a něco lehkého a optimistického by se mi hodilo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, oni to vydání neustále posunujou :/ Ale snad už ten druhý díl vážně vyjde v listopadu.

      Vymazat
  4. Triaška (Mrazení) je fajn a nazvala by som to skôr sladké, než naivné. :) Veľmi sa mi páčil autorkin štýl, preto by som chcela prečítať všetky jej knihy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny knihy autorky zdaleka nejsou tak skvělé, ale to je můj názor :)

      Vymazat
  5. Samé skvělé knížky! Na Dream Thieves se už dlouho chystám - mám je doma i s třetím dílem. Ale jsem ráda, že to bylo stejně skvělé jako první díl! :)
    Isla se mi taky dost líbila, ale pořád to u mě nemá na Annu. Jsem v tomhle prostě trapně s názorem většiny :D
    Mrazení mám taky ráda. Ono se to teďka zdá tuctové, ale člověk musí pomyslet na to, že to byla jedna z prvních knížek, a tehdy to bylo něco. Taky jsem to četla víckrát. Akorát mě trochu mrzí druhý a třetí díl, ty mi přišly zbytečné, hlavně proto, že mám pocit, že oba skončily otevřeněji než Mrazení.
    No a re-reading PJ a HP je vždycky dobrý nápad!
    Mně se za léto nejvíc líbilo Jako zabít ptáčka a Bídníci. Teď mám nějak období, kdy mě nic neuchvátí na 100 %, tak snad to brzo překonám :) Koneckonců, v říjnu vychází Carry On!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím Mrazením máš naprostou pravdu! Já předstírám, že další díly neexistujou, protože proti tomu prvnímu dílu mi to přišlo jako děs a hrůza.
      Na Carry On se hrozně těším! A taky na první díl Magnuse Chase, ten myslím taky vychází v říjnu :)

      Vymazat
  6. Tyjo takovych prectenych knih, kez bych taky cetla tak rychle :)

    OdpovědětVymazat
  7. Magii mrtvých si chci už asi rok přečíst, ale já se k tomu někdy určitě dostanu! Strašně moc mě to láká, ale vždycky dám přednost jiným knihám. Taky bych si někdy chtěla dát re-reading Percyho Jacksona. Snad brzy. Na Železnou zkoušku se těším, ale bojím se té podobnosti s Harrym. Příliš mnoho Kateřin si chci koupit. Může za to hlavně fakt, že jsem nedávno dočetla Papírová města a ty se mi moc líbily. Tak doufám, že Kateřiny budou stejný případ. Na Jako zabít ptáčka jsem hodně zvědavá. Ráda bych si knihu přečetla příští rok (mám takový pocit, že tento rok už to nestihnu:D). A na Islu se hodně těším a doufám, že se mi bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo, jsi dobrá :-). Já tolik knih za prázdniny rozhodně nepřečetla, protože jsem dělala dvanáctky v jednom blbákově :-D.
    Rozhodně mě zaujala ta Železná zkouška, takže už vím, co si budu přátel pod stromeček :-).
    A Bridget Jonesová je skvělá, i když mám taky radši filmové zpracování (a hlavně tam hraje Colin Firth♥ :-D).

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)