neděle 27. září 2015

ZÁŘÍ | TOP 5 SUNDAY

Měla jsem teď trochu seriálovou krizi – nic mě nebavilo sledovat. Do cesty mi přišel Poldark, na který jsem se chtěla podívat už dávno. Nechápu, proč jsem to odkládala. Slyšela jsem přirovnání Poldarku k Cizince a já bych k tomu jenom přidala, že místy mi to připomínalo ještě Downton Abbey. Seriál Poldark sleduje Rosse Poldarka, který se vrací z války do rodné krajiny, kde se za ta léta mnohé změnilo. Jeho otec zemřel, rodinný důl nefunguje a jeho milovaná se vdala za někoho jiného. V říjnu také vychází první díl knižní série u nakladatelství Baronet a já si ho rozhodně nenechám ujít!

2. THE JUNGLE BOOK TRAILER
Možná jste postřehli, že pro rok 2016 se chystá nové filmové zpracování Knihy džunglí od Rudyarda Kiplinga. Na film o osiřelém chlapci, kterého v džungli vychovávají zvířata, se dost těším, protože jsem příběh ještě nikdy neviděla/neslyšela/nečetla. Trailer vypadá hodně slibně. 


3. ILUSTROVANÉ VYDÁNÍ HARRYHO POTTERA
Knižní série o mladém kouzelníkovi se během všech těch let od prvního vydání ukázala v desítkách nádherných provedeních. Jedním z nejnovějších je připravované ilustrované vydání, které bude k dostání od začátku října. A to i v českém provedení! Za ilustracemi stojí Jim Kay a z toho, co je zatím k vidění, to vypadá opravdu dobře. Myslím, že budu muset svou knihovnu o tuhle krásku doplnit.


4. PÁTÁ VLNA TRAILER
Dost mě překvapil trailer k připravovanému filmu podle knihy Pátá vlna od Ricka Yanceyho. Už dlouho se chystám knihu číst a věřím, že jednou k tomu skutečně dojde. Dystopické příběhy mám pořád dost ráda, ale přijde mi, že už rozhodně nejsou na vrcholu slávy, proto jsem zvědavá, jak si film povede. Podle traileru mi to připomíná HG, Hostitele, Divergenci a TWD v jednom :D


5. ZOEY DEUTCH V BEFORE I FALL
Neměla jsem ani tušení, že se chystá filmová adaptace knihy Chvíle před koncem od Lauren Oliver. Kniha na mě čeká už skoro rok doma na poličce a ještě jsem si na ní neudělala čas, nicméně pokud si správně pamatuji, hlavní hrdinka Samantha dokola prožívá ten samý den. Roli Samanthy si zahraje Zoey Deutch, kterou jsme mohli vidět například ve Vampire Academy.  


BONUSY:
6. MAISIE WILLIAMS YOUTUBE CHANNEL. Maisie Williams, známá především svou rolí Aryi v Game of Thrones, se přidala na youtube, kde se chystá ukazovat světu svá videa. Nepůjde asi o nic pravidelného, protože první (a zatím poslední) video publikovala před dvěma týdny, ale mladá herečka mě jako osoba docela dost baví, takže se těším na další střípky z jejího života. 

7. SIMON VS THE HOMO SAPIENS AGENDA V ČEŠTINĚ. Poměrně novou a především dost chválenou knihu o šestnáctiletém homosexuálovi Simonovi vydá příští podzim nakladatelství Yoli. Nejsem si jistá, jestli vydržím tak dlouho čekat, nicméně mám velkou radost, že se knihy někdo ujal. 

A to je za září všechno. Co udělalo radost vám? :)

9 komentářů:

  1. Simon je pre mňa jednou zo štyroch najlepších kníh tohoto roka. Absolútne perfektná knižka :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby ji na Book Depository zlevnili, tak bych ji hned hodila do košíku!

      Vymazat
  2. Vôbec som nevedela, že ma byť budúci rok nové filmové spracovanie Knihy džungle :O. Ale vyzerá to dosť dobre :3 ...Na Piatu vlnu by som celkom rada šla do kina, ale dovtedy by nebolo zlé prečítať knihu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych taky ráda nejdřív přečetla knihu, ale jak se znám, tak to stejně nestihnu :D

      Vymazat
  3. Díky za tip, já pořád ještě seriálovou krizi mám, ale Poldark vypadá vážně dobře:)
    A jsem ráda, že Simon vyjde v češtině, i když ještě za tak dlooouho...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti líbí historická dramata, tak věřím, že tě Poldark bude bavit! :) Ale má jen osm dílů a další sérii myslím až na jaře 2016.

      Vymazat
  4. K Páté vlně - bylo to hodně čtivé a hrdinové sympatičtí, zároveň v knize ale bylo pár nelogických věcí, které mi vadily. Ovšem před měsícem jsem dočetla pokračování Nekonečné moře, kde autor hodně těch dříve nelogických věcí vysvětlil, takže díky 2. dílu se teď na ten první dívám daleko pozitivněji. Na film jsem zvědavá, ale bojím se. Skoro nikdy nebývám s filmovým zpracováním knih spokojená.
    A druhá věc - není to dystopie, je to postapokalyptická sci-fi, svět po několika přírodních katastrofách, kde přežívají hrstky lidí. Není tam milostný trojúhelník, nechápu, proč to v traileru tak podávají. Hrdinka nemá žádné superschopnosti. Je to v podstatě vyděšená holka, které zůstal jediný cíl - zachránit malého brášku. Ta lehká romantická linka je v knize vedlejší. Z těch sérií, ke kterým to přirovnáš, bych to asi k žádné nepřirovnala :) Ale nevím, k čemu jo, zas tak moc postapo nečtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hned věděla, že jakmile se zmíním o Páté vlně, tak se ozveš! :D

      Vymazat
  5. O Poldarkovi jsem prvně slyšela u Rodaw z Knihánkova, akorát si teď nejsem jistá, jestli se zmiňovala i o seriálu. Ale tuhle knihu si přečtu a na seriál se také podívám. :)

    Ty jsi také nečetla Knihu džunglí? Já mám dojem, že jsem kdysi něco takového viděla v televizi, ale vůbec si tím nejsem jistá... tenhle film by mohl být zajímavý. :)

    Ok, vážně se stydím, že jsem Harryho ještě nečetla, ale doopravdy na to není čas... ale já si ho přečtu! I kdybych ho měla číst ve čtyřiceti. :D

    Pátou vlnu bych si chtěla přečíst. Uvidíme, kdy se k ní dostanu. :)

    Já už o zfilmování Chvíle před koncem cosi slyšela, ale co se přečtení týče, tak váhám...

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)