sobota 3. října 2015

FILMOVÁ DOPORUČENÍ VIII

FAR FROM MADDING CROWD jsem si pochopitelně nejdřív chtěla přečíst, ale to bych nebyla já, kdybych se místo toho nepodívala na film. Trochu mi to připomínalo Tess z D'Urbervillů od stejného autora (Thomase Hardyho) (to jsem taky ještě nepřečetla), akorát to nebylo až tak depresivní a možná se mi to líbilo o něco víc. Celé se to odehrává na venkově a velkým plusem je především snaha hlavní hrdinky o nezávislost. Pokud si chcete dohnat klasiku, o které se u nás snad nikde nemluví, ale nechcete pročítat 456 stran, tak film rozhodně doporučuji. 4/5
MADAME BOVARY je další knižní klasika, kterou jsem ještě nečetla, ale už roky se na to chystám. Příběh sleduje Emmu Bovaryovou, manželku vesnického doktora, která by chtěla víc a víc a víc a je jí jedno, že všechno má svou cenu. Pro mě to bylo trochu zklamání, čekala jsem vyhrocenější zápletku, zvlášť po tom, co jsme Paní Bovaryovou docela detailně probírali na hodině češtiny a učitelka se nezdráhala nám říct celý děj. Stejně si tu knihu ale jednou přečtu! 3/5
TESTAMENT OF YOUTH mě nalákal především proto, že ve snímku hraje Jon Snow. Po posledním dílu GOT jsem potřebovala nějaký hezký film s ním. A film to sice byl hezký a Kit Harington taky, nicméně mohl tam být až do konce, že jo. Film byl natočen podle stejnojmenného memoáru od Very Brittain. Příběh z první světové války mi přišel příliš slabý na to, abych si hned běžela shánět knihu, ale když se nad tím zamyslím, tak ve skutečnosti bych něco takového prožít nechtěla. 3/5


THE KING'S SPEECH už jsem kdysi viděla, ale myslím, že tehdy jsem ten film příliš neocenila. V roli koktajícího krále George VI se objevil Colin Firth, který dokázal naprosto perfektně zahrát vadu řeči. Přestože se film zaměřuje především na krále, je v něm povedeně vidět i období před druhou světovou válkou. 4/5
THE JANE AUSTEN BOOKCLUB jsem viděla na doporučení Verunky z Knižního přátelství. Ta totiž o filmu napsala moc hezký článek, který mě donutil jít si film okamžitě pustit. Jane Austenovou miluji, ale moderní filmy na tohle téma příliš nemusím. O to víc jsem byla překvapená, že mě film bavil. Také by se mi líbilo, kdybych každý měsíc mohla s někým probírat román od Austenové. 4/5
Na THE KINGS OF SUMMER jsem narazila úplnou náhodou, a přestože dech mi to nevyrazilo, nemohla jsem se od toho odtrhnout. Příběh sleduje tři chlapce, kteří se rozhodnout utéct z domu a postavit si vlastní domek v lesích, kde je nikdo nenajde. Tam si totiž bez dozoru rodičů mohou dělat, co jenom chtějí. Přimělo mě to zatoužit po tom, abych byla o několik let mladší kluk, kterému nebude vyčítáno, když si v lese bude hrát s mečem. 4/5


IN YOUR EYES jsem viděla, když jsem byla zrovna posedlá seriálem Sense8. Příběh totiž ukazuje dva lidi, kteří jsou již od dětství propojeni smysly, přestože jsou si fyzicky vzdálení stovky kilometrů. Tohle smyslové propojení mě moc bavilo, ale osudy jednotlivých hrdinů mě moc nechytily. 3/5
PITCH PERFECT 2 bylo po prvním filmu trochu zklamání. Obecně moc nemusím filmy, ve kterých se zpívá, ale první Pitch Perfect mi přišlo vtipné. Druhý film byl naprosto zbytečný, neukázal nic nového a ani mi nepřišel tak zábavný. 3/5
DARK PLACES jsem původně vidět nechtěla, ale nuda mě dohnala do náručí tohohle filmu podle knihy od Gillian Flynn. Stejně jako u Zmizelé mi přišlo, že není využitý potenciál příběhu. Očekávala jsem nějaký velký závěr (tady i u Zmizelé), který mi vyrazí dech, ale nic takového se nedělo. Od začátku do konce jsem vymýšlela teorie (tady i u Zmizelé) a nakonec to bylo docela zklamání. Zmizelá byla o kousek lepší. 3/5

Viděli jste něco ze zmíněných? Co se líbilo vám? Na jaké filmy se chystáte? :) 

3 komentáře:

  1. Na Far From Madding Crowd jsem chtěla jít do kina, ale nějak jsem to netihla - ale chtěla bych si přečíst knížku, a pak i zhlédnout film, spolužačce se film taky dost líbil :) Na Testament of Youth se chci podívat - ráda bych viděla Kita Harringtona i v jiné roli. Královu řeč jsem viděla, ale bohužel jen v češtině - dabing byl sice podařený, ale zrovna u tohohle filmu by se hodilo vidět originál. Ještě mě zaujalo The King of Summer - na to se určitě podívám. Jinak třeba Pitch Perfect, oba filmy, se mě absolutně nedotkly - ten humor v těchto filmech mi spíš připadá dost trapný.
    Ale připomněla jsi mi filmy, které chci zhlédnout a také jsem díky tobě přišla na nějaké nové - za to ti děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si vždycky musím za každou cenu přečíst prvně knihu - přes to nejede vlak. Bez toho na ten film nemůžu jít, případně si ho ani nemůžu pustit. Jako když jsem půl hodiny před předpremiérou Papírových měst teprve dočetla knihu. :D Holt jsem nestíhala...

    Já Paní Bovaryovou četla, ale nějak mne neohromila, tedy alespoň myslím. Už je to dva roky, kdy jsem tu knihu naposledy četla, takže i proto si už z ní nepamatuji všechno. Nevím, jestli si ji přečtu znovu, spíše ne...

    Ten Knižní klub Jane Austenové by mohl být fajn, ale opět, i když to není podle knihy, stejně si nejdřív chci přečíst alespoň jednu knihu od ní. :) Možná se dostane na Rozum a cit, těžké říct. Která kniha od této autorky je nejlepší? Kterou bys mi doporučila? :)

    Temné kouty bych chtěla vidět, ale jak jsem se již jednou zmínila - nejdřív knížka. I kdybych ji měla přečíst až za rok, film si dřív nepustím. :D To je stejné jako s Divergencí. Četla jsem první díl, ale ke zbytku jsem se ještě nedostala, takže filmy odkládám na později. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozum a cit je jediná kniha od Austenové, která se mi vyloženě nelíbila. Nevím, čím to je, dokonce mě to tolik mrzelo, že jsem jí dala šanci rovnou třikrát. Naopak nejlepší její kniha, ke které se pořád vracím a dokonce si považuji za jednu ze svých tří úplně nejoblíbenějších knih, je Pýcha a předsudek. Tu by si měl přečíst prostě každý! :)
      S filmy Divergence taky čekám, až si přečtu knihy, které mám sice doma, ale vždycky raději sáhnu po něčem jiném. Přitom se mi první díl tolik líbil! :D

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)