neděle 29. listopadu 2015

LISTOPAD | TOP 5 SUNDAY

Nedokážu pochopit, jakým způsobem plyne čas. Listopad snad ani pořádně nebyl, protože si jinak nedokážu vysvětlit, kam tak rychle zmizel. Jedinými důkazy, co po něm zbyly, jsou maličkosti, které vám představím níže.

Bývalá superhrdinka Jessica Jones se rozhodne začít svůj život znovu od začátku tím, že si založí soukromou detektivní kancelář, aby mohla pomáhat ostatním lidem. 
Když vůbec nic nečekám, nebo čekám něco hrozného, nakonec končím docela šťastná. Platí to u knih, filmů, seriálů, života... A platí to i u Jessicy Jones. Samozřejmě jsem věděla měsíce dopředu, že se tenhle seriál připravuje, nijak zvlášť mě to ale nebralo. Nemám totiž ráda Krysten Ritter, která hraje právě hlavní hrdinku Jessicu. Tedy, neměla jsem jí ráda. V minulém čase. Jessica Jones je po dlouhé době jeden ze dvou seriálů, u kterého dokážu na posezení shlédnout celou sérii. Začala jsem včera a dnes už jsem u devátého dílu z celkových třinácti. Líbí se mi, že to není vyloženě detektivka, ale zároveň to není ani vyloženě superhrdinské. A na rozdíl od Daredevila se to debilně netáhne. Pokud se na seriál chcete dívat, zvažte, zda jste v minulosti neprožili nějaké psychické a/nebo fyzické týrání, mohlo by to ve vás vyvolat hodně zlé vzpomínky. 

A když už jsem zmínila, že mě v poslední době bavily jen dva (nové) seriály, dám vám tip na ten další. Master of None je sice také od Netflixu, ale s knižní ani komiksovou tematikou nemá nic společného. Jde o komediální seriál od Azize Ansariho, ve kterém hraje Aziz Ansari. Prostě co si neuděláš sám, to nemáš, a Aziz to ví. Seriál o životě třicetiletého Deva, který se v New Yorku snaží živit herectvím, se mu dost povedl. První řadu jsem měla během dvou dnů zkouknutou a dost jsem se u toho nasmála. Seriál má totiž takový povedený humor, ve kterém se nenásilně dotýká ještě pořád ožehavých problémů jako rasismus nebo feminismus, ale zároveň tyto problémy neshazuje. Prostě bychom neměli brát život tak vážně, to jsem si z toho odnesla. A až dokoukáte seriál, tak si do uší pusťte nahrávku ze stand-up comedy Azize s názvem Buried Alive (na Spotify to jakože najdete, jinde nevím), protože u toho jsem se taky nedokázala tvářit vážně.

3. TWILIGHT (SOUNDTRACK)
Pro někoho by to možná bylo trapné přiznání, pro mě ovšem ne. V listopadu u mě došlo k znovuobjevení Stmívání. Snad je to proto, že k desátému výročí vyšla nová kniha autorky, která je vlastně úplně stejná jako ta původní, akorát se vyměnilo pohlavní postav. Stephanie Meyer se teda vážně nepředřela. I když jsem váhala, tuhle knihu si chci přečíst. Jenže nejdřív si chci dát re-reading normálního Stmívání, které ovšem nemám doma (byla jsem sice hardcore fanda, ale doma mám jen poslední knihu, ups), tak jsem si místo toho pustila film. A hned na to druhý, třetí, čtvrtý a pátý. Viděla jsem je všechny během tří dnů, strašně jsem se u toho tlemila a taky nadávala. Je to prostě blbost. A už mě to sice nebere tak jako dřív, ale pořád mi přijde strašně hezký, že jsem do toho tehdy byla tak zapálená. Právě kvůli Stmívání jsem se pořádně dostala ke všem těm upírským a nadpřirozeným příběhům. A občas je fajn si zavzpomínat, no ne? A abych vám tady trapně nedoporučovala něco, co všichni tak rádi kritizují, doporučuji vám alespoň soundtrack z prvního dílu. Protože ten vážně nebyl tak špatný jako film. 

V listopadu také došlo k docela velkému odhalení toho, jak bude vypadat připravovaný film Fantastická zvířata a kde je najít. Já jsem z toho vážně nadšená. Newt Scamander, kterého hraje Eddie Redmeyne vypadá naprosto dokonale, nové označení pro mudlu mi taky dost sedlo a celkově se mi zdá, že to bude celé úžasné. Trochu méně úžasný je datum premiéry, který je stanovený na listopad příštího roku. No nic, do té doby do sebe budu vstřebávat každý kousek informace, který o filmu najdu. Doporučuju přečíst článek od Olgy, protože tam je všechno přeložené a tak šikovně pohromadě. 

5. CO VYJDE
Nakladatelství CooBoo chystá Another Day od Davida Levithana. Jde o volně navazující díl na knihu Den co den, kterou jsem kdysi dávno četla a pamatuji si, že byla vážně originální. Sice si myslím, že takováhle kniha nepotřebuje pokračování, nicméně autorovi ve vydání asi těžko zabráním (mám pocit, že kniha už je stejně dávno venku). Další knihou je The Wrath and The Dawn (taktéž připravuje CooBoo), u které sice naprosto netuším, o čem je, nicméně vím, že si to v zahraničí dost chválili a navíc ta obálka mi přijde hodně zvláštně zajímavá. Pak tu máme An Ember in the Ashes, u Hostu Jiskra v popelu, na jejíž obálku se moje oči nemohou vynadívat. 

+ BONUSY!!
Kniha Volání netvora mě sice za srdíčko tolik nevzala, ale trailer k připravovanému filmu vypadá hodně povedeně!

Tohle bude buď hodně dobrý, nebo hodně špatný. 

4 komentáře:

  1. Ta obálka Jiskry v popelu vypadá božsky. ♥ Už se na tu knihu moc těším.
    Na Fantastická zvířata jsem se hrozně těšila, ale když jsem zjistila, že to zase rozdělí na 3 části, přešla mě chuť. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to jsem zapomněla zmínit! Mě to taky štve, ale zas na druhou stranu, jestli to bude opravdu úžasné, tak mi tři díly budou málo :D

      Vymazat
  2. Hm, tak že bych se nakonec na tu Jessicu přeci jenom podívala? Mně osobně ten námět moc nezaujal, i když tyhle superhrdinské seriály sleduju skoro všechny, a taky právě nemám ráda Krysten Ritter. Je mi strašně nesympatická, takže se mi do toho nechce, ale až se budu někdy nudit, tak to určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to právě nejdřív taky nepřišlo jako nijak zajímavé, Krysten mi je taktéž děsně nesympatická, ale jakmile jsem si pustila první díl, hned jsem si to zamilovala. Ta herečka je ve své roli naprosto skvělá a stejně tak i okolní herci! Určitě tomu dej někdy šanci, až budeš mít čas a chuť :)

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)