neděle 1. listopadu 2015

ŘÍJEN | TOP 5 SUNDAY

1. SÉRIE THE TRIALS OF APOLLO
Hodně velkou radost mi udělalo neočekávané objevení připravované série od Ricka Riordana, ve které by se měli vrátit staří známí polobožští hrdinové. Hlavní postavou by však měl být bůh Apollo, kterého Zeus vyžene z Olympu a udělá z něho obyčejného teenagera bez božských schopností. Apollo si za tisíce let svého života udělal spoustu nepřátel a proto mu nezbývá nic jiného, než vyhledat pomoc v Táboře polokrevných. Každá kapitola by navíc měla být uvedená povedeným haiku, kterými Apollo perlil už v předchozích knihách. Z nějakého důvodu se na to těším mnohem víc než na Magnuse Chase, ale možná je to jen tím, že v The Trials Of Apollo je jasnější spojitelnost s Percy Jacksonem a Olympany. První díl s názvem The Hidden Oracle by měl v angličtině vyjít v květnu.

2. MARŤAN (FILM)
Přiznám se, že po velké pozornosti, které se dostalo knize Marťan, jsem se jí snažila obloukem vyhnout. Tak to většinou s těmihle populárními věcmi dělám. Pro jistotu jsem se vyhýbala i trailerům k připravovanému filmu a vlastně jsem vůbec nevěděla, o čem příběh je. Pak jsem o to náhodou zavadila pohledem a v té osvícené chvilce jsem si uvědomila, že to určitě bude super. A protože Kristýna, moje spolubydlící, to náhodou chtěla taky vidět, šly jsme hned do kina. Bez přečtení knihy, tragédie. Film byl nicméně tak úžasný, že se na knihu určitě brzy zaměřím (brzy = zhruba do dvou let). Pro mě rozhodně film měsíce! 

Miluju zombie a miluju Pýchu a předsudek. Považuji ji za jednu z mých, ehm, tak deseti nejoblíbenějších knih. Zároveň nesnáším předělávky klasických příběhů, ve kterých se například Jana Eyrová zamiluje do bohatého hudebníka a podobné blbosti. Jsou to příběhy, o které by se pravděpodobně nikdo nezajímal, kdyby nevyužívaly jména a charaktery slavnějších postav. A podobně to je i s Pride & Prejudice & Zombies. Podle traileru to vypadá na pěknou blbost, ale nějak se stalo, že jsem na to docela zvědavá. Jasně, nemá cenu v tom hledat kvalitu, ale líbí se mi, že zombie nákaza může vypuknout i v nějakém devatenáctém století. Těším se na to vlastně z čistě feministického hlediska, protože pevně věřím, že dámy se nebudou spoléhat pouze na pomoc "silnějších" mužů. Navíc to obsazení!! 

V říjnu začala nová sezóna spoustě novým i starým seriálům, mě však zatím baví jen jedna novinka a jedna ověřená stará klasika, obojí od Ryana Murphyho. American Horror Story se usadilo v Hotelu a přestože jsem byla od začátku skeptická k hereckému výkonu Lady Gaga, musím uznat, že momentálně nové sérii kraluje právě ona. Celkově se mi zatím nová série líbí mnohem víc než předchozí Coven a Freak Show. Novinkou, která si mě získala hned při prvním díle, jsou Scream Queens. Svůj smích nedokážu ani u jedné epizody vůbec ovládat. Je to parodie na horor, která zatím až moc dobře funguje. Stejně jako AHS, Scream Queens rozhodně nejsou pro všechny.


5. PLAYLIST: CARRY ON, BAZ
V říjnu vyšla nová kniha od Rainbow Rowell!!! Carry On sleduje příběh Simona Snowa, se kterým se čtenáři mohli seznámit prostřednictvím fanfikce v knize Fangirl. Carry On už na mě čeká, ale absolutně netuším, kdy se k ní dostanu. Autorka ráda zveřejňuje playlisty k jejím knihám a nechybí ani dva playlisty pro Carry On. Já jsem si zamilovala ten pro postavu Baze. Autorky cit pro hudbu ne vždy koresponduje s tím mým, ale playlisty ji krásně ladí ke všem příběhům. Pokud používáte Spotify, můžete si playlist poslechnout tady.

Co vaše říjnové radosti? Také vám měsíc tak strašně rychle utekl? :)

4 komentáře:

  1. Já se na Apollóna těším snad víc než na Vánoce. Od začátku to byl můj nejoblíbnější bůh a tohle bude prostě pořádná sranda! Už aby to bylo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Na Pýchu a předsudek a zombíky jsem taky zvědavá. Překvapivě, protože mám k předělávkám stejný vztah jako ty:) Jediná "předělávka", která se mi líbila byl Rozlet Gemmy Hardyové, ta kniha by podle mě fungovala i bez toho, že se jedná o modernější variantu Jany Eyrové.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty Apollónovy haiku jsou legendární. :D Vůbec jsem nevěděla, že vychází kniha přímo o něm, takže díky za info, asi se po ní podívám. :)
    Na Marťana se neskutečně těším. Mám stažený film, ale zatím se mi daří odolávat tomu, abych si ho pustila, protože knížku snad dostanu až k Vánocům. :)
    O pýše a předsudku a zombie nějak vůbec nevím, co si myslet, ale myslím, že mě to víc láká, než se bojím, že by zkazili jednu z nejhezčích knih. :) Navíc mám ráda všechny příběhy, kde holky uměj bojovat, feministka ve mně se na ten film vyloženě těší. :)
    Na AHS se neskutečně těším, zatím jsem si ji ale dávkovala po částech, aby mi tak rychle "nedošla", takže mám před sebou ještě celou Freak show. :) Jen mě hrozně mrzí, že v Hotelu už není Jessica Lange. :/
    Scream Queens vypadá opravdu dobře, poohlédnu se po tom. :)
    Konečně jsem se dostala k bodu, ne který nejvíc myslím celou dobu, co píšu tenhle komentář - ten playlist je vážně skvělý! Díky! :)
    Měj se krásně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, ten Appolón vypadá vážně skvěle. :) K Marťanovi jsem se bohužel stále nedostala a to jak ke knize, tak k filmu. Fangirl jsem četla, ale nevím, jestli se mi líbila na tolik, abych si přečetla i Carry on, i když kdo ví. :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)